Već desetak godina zagrebački transportni gigant ZET prevozi učenike, studente te radno i ostalo stanovništvo Klinča Sela u Zagreb, na školovanje, posao i ostale aktivnosti i potrebe.
Iako svakom putniku uredno naplaćuju punu cijenu jednokratne, mjesečne ili godišnje karte, Općina Klinča Sela je svaki mjesec plaćala dodatnu subvenciju ZET-u u iznosu od 10 000 kuna mjesečno, što na godišnjoj razini iznosi 120 000 kuna. Osim toga Općina uz 75% državnih, plaća 25% subvencija za prijevoz učenika i još 25% subvencije za prijevoz studenata, što sve zajedno godišnje iznosi gotovo pola milijuna kuna.
Nedavno je kao grom iz vedra neba iz ZET-a stigla obavijest kako bi od ove godine usluga vožnje linija 165 (Klinča Sela – Savski Most) i 169 (Kupinec – Ašpergeri – Savski Most) koštala Općinu Klinča Sela nevjerojatnih 1 242 000 kuna što je povećanje cijene za više od 10 puta ili matematički rečeno, više od tisuću posto.
Iako je Načelnik Općine Klinča Sela Miljenko Vučković u nekoliko navrata razgovarao sa upravom ZET-a pa im čak ponudio sto postotno povećanje subvencije sa 10 000 na 20 000 kuna mjesečno, dakle sa 120 000 na 240 000 kuna godišnje, sve su to iz ZET-a hladno odbili. Osim toga iz ZET-a su ponudili obrazloženje kako njima niti nije u interesu voziti putnike Klinča Sela a najveće čuđenje izazvao je komentar uprave ZET-a u kojem su ovakvo iracionalno poskupljenje opravdali time što im je naloženo da sve cijene povećaju jer je Zagreb nedavno pogodio potres pa će obnova puno koštati.
„ Ponudili smo u pregovorima sa ZET-om sve što smo mogli i to nije bilo dovoljno. Povećanje sa 120 000 kuna na 1 242 000 kuna je nešto najstrašnije što sam u svom radnom vijeku vidio. To je skoro 10% našeg proračuna. Što bih ja sada trebao napraviti? Uzeti umirovljenicima božićnice ili prestati plaćati učiteljice u dnevnom boravku osnovne škole, ukinuti potpore poduzetnicima, stipendije učenicima i studentima, ili možda obustaviti projekt novog dječjeg vrtića? I sav taj novac dati ZET-u? Svi smo svjesni da je Zagreb pogodio potres ( kao i sve nas u okolici op. a. ) ali ja niti slučajno ne želim dopustiti da stanovnici Klinča Sela snose troškove popravaka starih zagrebačkih zgrada. Zagrebački proračun iznosi gotovo 12 milijardi kuna i siguran sam da naš najveći grad ima pričuve za elementarne nepogode pa ne vidim ništa korektnog u tome da se novac na ovakav način ubire od općina poput naše.
No dobro. Što je, tu je. Mi ćemo i bez ZET-a pronaći rješenje i to vrlo dobro rješenje. Želim naglasiti kako smo još 2018. naručili od Fakulteta prometnih znanosti, analizu putničkog prometa koja pokazuje kako 48% putnika putuje na posao, 15% u školu ili fakultet a ostalih 37% u šoping, rekreaciju i ostale potrebe.
Upravo zato ćemo kompletan Kupinec prevoziti na vlak kako bi putovali brže, ugodnije i jeftinije. Naši dugoročni projekti za budućnost Klinča Sela idu u smjeru putovanja vlakovima u čiji prilog govori i nedavni početak izgradnje brzog kolosjeka pruge Zagreb – Karlovac koji će nam donijeti i dva nadvožnjaka.
Moram priznati da sam u ovo vrijeme nedaća zbog globalne pandemije očekivao da jedni drugima izađemo u susret i pomognemo koliko god možemo, i kao što sam ranije rekao da budemo malo realniji.
Stanovnici našega kraja tradicionalno su ponosni i žilavi ljudi koji su kroz prošlost vlakom odlazili u Zagreb prodavati sir, vrhnje, povrće i naše poznate Okićke trešnje da bi im se djeca mogla školovati. Iako se ponosimo tom prošlošću, mi ćemo napraviti takva rješenja prometne povezanosti, da nam ovakvi „ uzmi ili ostavi „ultimatumi nikada više neće stvarati problem „ rekao je Načelnik Općine Klinča Sela Miljenko Vučković.